Cumhuriyet Halk Partisi Karabük İl Başkanı Vedat Yaşar, yayınladığı basın bildirisinde, AK Parti Hükümetini eleştirerek “Emekliye para bulamayan iktidar, Nato ve Trump için milyarlar harcıyor” dedi

Başkan Yaşar yaptığı açıklamada “ Milyonlarca emekli, artan hayat pahalılığı karşısında ay sonunu getirmekte zorlanırken, Esnaflarımız siftahsız dükkan kapatıp, kredi için kapı kapı dolaşırken Cumhur ittifakının bütçe öncelikleri vatandaşı desteklemiyor. Yıllarca çalışıp ülkesine hizmet eden emekliler, ölene kadar çalışan esnaflar insanca yaşayabilecekleri bir maaş ve kazanç talep ettiklerinde “kaynak yok” cevabıyla karşılaşıyor. Ancak konu uluslararası toplantılar, gösterişli organizasyonlar ve yüksek maliyetli harcamalar olduğunda milyarlarca liralık kaynaklar bir anda bulunabiliyor. Sonrasında da itibardan tasarruf olmaz deniliyor.

NATO zirveleri ve benzeri uluslararası etkinlikler elbette devletler açısından diplomatik önem taşımaktadır.
Ancak ekonomik krizin yükünü omuzlarında taşıyan ve açlık sınırının altında ezilen emeklilerin, Asgari ücretlinin yaşadığı geçim sıkıntısı ortadayken, vatandaşın aklına haklı bir soru geliyor: Öncelik gerçekten kimde ve nerede?
Trump’ta mı? Millette mi?

Bugün birçok emekli, temel ihtiyaçlarını karşılayabilmek için ek iş aramak zorunda kalıyor, pazarda en ucuz ürünü arıyor, ilaç masraflarını bile hesap ederek yaşam mücadelesi veriyor. Buna karşın tasarruf çağrıları genellikle dar gelirli vatandaşlara yapılırken, kamu harcamalarındaki israf almış başını gidiyor.

Ülkemiz kaynaklarının yeterli ve zengin olduğu biliniyor. Ancak hak ve hukukun olmadığı, Adil ve dengeli bir dağıtımın yapılmadığı gerçeğinden hareketle, kaynakların toplumun ihtiyaçlarına kullanılmadığı da kesindir. Emeklisine,Esnafına, Öğrencisine hak ettiği yaşam koşullarını sağlayamayan bir anlayışın, milyarlarca lira harcamaları kamu vicdanında karşılık bulmamaktadır.

Bir ülkenin gerçek gücü, uluslararası toplantılarda NATO ve Emperyalist ülkelerin taşeronu olmak yerine, yine Trump ve Emperyalist liderlerle çekilen fotoğraflarda değil; emeklisine, işçisine ve dar gelirli vatandaşına sağladığı yaşam standardından tam bağamsızlığından, özgürlüklerinden ve demokrasisinin işlerliğinden anlaşılır. Öncelik hak hukuk adalet ve Milletin refahı olmalıdır.
Çünkü güçlü devlet, önce kendi vatandaşının hukukunu ve refahını koruyan devlettir” dedi